Wednesday, February 24, 2010

cermin.Kenari.pecah

24 Feb 2010

pagi ni masa nak pergi kerja, aku ternampak sekumpulan 3 pemotong rumput kat simpang rumah aku.. dalam hati terdetik berkata "hish, keta Kenari kat luar tu... diorang ni nak potong rumpput... kang tak pasal2 pecah cermin keta tu kang... minggu lepas baru rumah depan tu cermin ketanya pecah dek geng ni laa... main potong rumput je.." tapi aku buat derk jeee.. aku teruskan perjalanan ke opis pagi tu..

elok abis je meeting pagi, wife call bg tau cermin belakang keta Kenari dah pecah.. haaaaaaaa kan betul, kena kat aku pagi nie... wife aku cakap dia siap dah gaduh2 dah dgn budak potong rumput nie.. la la boss bebudak potong rumput ni dtg, dan tros bg alamat suruh aku ke kedai cermin di Bt Caves nun utk urusan tukar cermin kereta.. aik, semudah tu...

esoknya, aku ambil half day, dan terus ke kedai yg dimaksudkan...

tu dia, retak seribu beb, nasib ada tinted tu, jadinya tak berderai la cermin tu dlm kereta


nama kedainya Suhas Windshield Medic. Bila aku tgk owner kedai ni macam pernah nampak.. alih2 aku ternampak potongan berita2 suratkhabar di dinding kedai nie.. Oooooo.. ni la Dr Cermin yg dulu dha keluar di Suratkhabar dan juga rancangan auto di TV3 satu waktu dulu.... OK OK.. baru aku ingat... ownernya mmg peramah dan baik..


malah pekerja nya juga 1st class... buat kerja tak byk cakap, teliti dan cermat...


lepas 2 jam, akhirnya dha siap dah.. Alhamdulillah... Boss potong rumput tu call, dan bincang2 dgn owner kedai, dan aku boleh balik dah tanpa keluar satu sen pun duit.. dasat dasaaaattt....