Sunday, March 28, 2010

BBBride.20100327.PisqahRide

Sabtu, 27 Mac 2010

Satu kayuhan utk merasmikan Litespeed Pisqah terbaru kepunyaan otai BBB, Chip telah diadakan.. Chip ni kiranya antara Otai BBB yg kemudiannya mengundurkan diri dari arena MTB buat seketika dek komitmen kerja.. memula dulu Chip pakai Nexus, lepas tu hapgred ke Scott Ransom... kendian basikalless utk 2 tahun dan tahun 2010 ni muncul kembali dengan sebuah beskal titanium, Litespeed Pisqah.

Macam biasala, BBB, ada beskal baru, confirm kena kayuh LTM sebagai perasmian. Makanya ride ni kami ke Tasik Biru utk bersarapan dan balik ikut road.

yg join:
1. aKU
2. Abg Jep
3. Aboi
4. Chip
5. Kelawar
6. Wak
7. Langgark (sampai trail head je)

tgk je la gambar2 nie yaaa...

builduo cost RM13,750 beb... kalau aku la ada duit sebanyak tu, aku sambar Trek Scratch model 2010 satu.. nallaaaaa


macam biasa laaaa


mmg ringan dua dua beskal nie.. kalau diperhatikan framenya ada lain sket. "Tahun lain" kata Pisqah Sr Wak


"apa aku nak tanya Wak nie.." bisik Pisqah Jr Chip


kesian Chip, lama tak kayuh.. baru sampai Cement mixer, helmet dah nak tercabut dah


Abg Jem yg kesakitan kaki


"Aku rasa balik ni nko simpan je Ransom ni Kelawar... tak yah bagi Gaplek balik.. kalau dia tak minta, nko simpan dan ride je, kalau dia minta, nko hulur la sket, habis cerita.. dari beskal ni terbiar tak kayuh, baik nko kayuh tiap minggu... ada gak pekdahnya.."


sampai Kundang, cam biasa, sarapan laa.. Chip belasah Lontong


"sedap tul roti canai sini yaa, sampai tak leh bukak mata aku" Long Kelawar


Lish dan Wife sampai kemudian... patutla pagi tadi masa aku ajak Lish kayuh, Lish semacam nak nyorok je, rupanya dia nak hantar Khalisah kesekolah dulu.. takut Khalisah tahu rancangan dia dan wife nak kayuh. Muahahahahhaaaa macam macam


Wak dan Aboi