Thursday, March 25, 2010

Lunch.Sate.Kambing

25 Mac, 2010

haaa, hari ni aku lunch dgn geng2 Haji kat Senstech ni ke Pandan Dalam. Sate Kambing ala Jawa punya masakan... ntah mana diorang ni jumpa kedai ni, aku ikut je laaa

dgn Haji Kamal, Haji Shaibi dan Haji Ivan, kami berempat ke Pantai Dalam. kedainya simple dan kecik je, tapi pelanggannya ramai...

sampai2 aku tgk brader ni tgh masak sate.. alaaa macam biasa kita nampak orang bakar sate tu laaa... bila diamati, dagingnya gelap sket, dan walla sate kambing beb


70sen secucuk tuuuu... tapiiiiiiii


menunya simple... sate kambing 30 cucuk utk 4 orang makan, burung goreng dan nasi kosong sepinggan sorang

ni dia burung goreng... gaul lak dgn sambal belacan pedas dalam mangkuk tanah liat yg panas, ada timum 2 hiris dan sayur... namanya pecal burung


sementara satenya pula, direndam dalam kuah kicap pedas beserta hirisan bawang dan limau nipis.. perghhhh


haa, makan lak dengan nasi putih sepinggan yg mulanya nampak banyak je bg aku.. tapi bila Haji Kamal kata tak yah luak.. tak cukup kang... mmg benar sebenarnya.. hisshhh


balik tu aku dalam keadaan kekenyangan.. giler punya kenyang.. tapi kesedapan sate kambing tu dgn pecal burung tu yg sambalnya terasa tanah sket2 tu mmg meliurkan.. kena repeat ni... sapa nak ajak nie...