Sunday, March 4, 2012

BBB.News.Cari Tempat Bermain

04 Mac, 2012
aKU, Aboi dan Buding je yg ada pagi ni…
tujuan utama kami, mencari Tempat Bermain baru yg mudah access, tak jauh dan cukupla utk skill kami yg tak seberapa ni…

apa tu Tempat Bermain…?
Haaaaaaaaaaaaaa, time tgk rancak berkayuh dulu, BBB ni ada macam2 trail dlm Ladang Tuang Mee tu… ada yang kami panggil “Taman Permainan”, Teres 1, Teres 2, kemudian jadi Teres 2a dan 2b, lepas tu ada teres baru dan teres 3…. Kesemuanya ni idea Wan Eunuous atau Tok Chiko atau Panchingko kata tokeh Boon Foo…

Kat mana Teres2 ni..?
Hmmm rata2 dah semakin hilang dah…
Teres 1, di trailhead Cement Mixer, blok 5 nun… ramai dah yg jatuh kat sini sebab bentuknya unik sket… aKU pernah jatuh bodo kat sini… time hujan lak tu.. muahahahaaa
Teres 2, di LTM (Ladang Tuan Mee) laaa… nak citer exact lokasi, mmg tak reti aku, tapi kalau suruh ke sana, aku ingat2 kusam je… Insya-Allah boleh la sampai… nak ke Teres 2 ni kena panjat barisan teres2 yg betul2 uji skill mengawal beskal dan teknik pump beskal kita, sampai atas, akan disajikan dengan Teres 2a dan 2b yg mmg mencabar… salah satu rim beskal aku gelong kat sini laaa… gara2 kena terkam dengan salah sorang pengayuh dari luar yg join kayuhan kami tu
Kemudian dibuatnya Teres 2 baru… dekat2 dengan Teres 3, tapi lebih banyak pumping berm… yg ni best, sebab flownya laju.. tak ramai yg berani layan teres yg ni sebab betul2 uji kemampuan pengayuh tu sendiri… ada 2 bahagian, kami panggil A dan B je… mmg menarik..
Dan kemudiannya ada teres 3, yg lagi ngeri… aku pernah tergolek masuk dlm timbunan kelapa sawit baru lepas petik tu kat sini laaa.. ada lubang besar rupanya.. dek semangat nak layan teres ni, alih2 kedebuss… mmg kelakar laaaa…

Tapi ni semua dah semakin hilang dah… Teres 2 dan penuh dengan pelepah sawit… laluan pun dah byk hilang.. teres 2A dan 2B baru pun dah jadi longkang air… Teres 3 lagi teruk, total hilang dek tanah runtuh dan mendapan serta longkang air besar… bahagian bawahnya lak dah jadi heway…

Yg kami sesekali layan bila rindu teres ialah Teres ARB, di belah blok 29 nun.. pun menarik dengan pelbagai cabaran gak.. thumbs up to ARB… jadi laaa utk lepaskan rindu nak layan teres… kalau nak yg flow laju, aKU ke RRI je.. teres dan jump ramp yg geng LOSKA aku buat dulu… masih ada di RRI, Cuma sebahagian ramp ni dah reput dah… haaa kat RRI mmg layan…

Makanya, dok fikir2 aaahhh, cari tempat baru laaa utk bermain2 teres ni… aku dok nampak di trailhead Blok 4 nun… sesuai sangat

Makanya aKU, Aboi dan Buding pun masuk dan recce tempat laa… memang sesuai sangat…


Buding… selaku consultant pagi tu… sampai letih Buding mengetest trail yg dah dikenalpasti…

“memang best la Chai…”

Aboi selaku tester trail pagi tu.. aKU dan Buding cari laluan, Aboi kasi test…

Memang laju dia ni… Kawan2 selalu cakap dia laju….

Terbaekkkkk

Buding: “fuuhh, penat dah aku dok layan trail ni dari tadi…. “

Aboi: “alaaa baru sikit je ni Ding… Chai tu releks je…”

Aku tersenyum puas… Sabtu ni cadangnya nak sambung lagi…. Best best

Layan Video ni lak, sikit je ni...