Monday, February 27, 2012

BBB.Hash.Tasik Biru

26 February, 2012
KLMBH Tasik Biru Hash

Hah, Tasik Biru..? mmg ON laaaa.. dekat je dengan rumah plus scenarynya confirm best… Ladang Kelapa Sawit..
Makanya pagi tu, aku sorang2 je berkayuh dari rumah ke Tasik Biru.. dah tanya dgn geng, tapi takde sorang pun yang berminat nak kayuh ke Tasik Biru… dengan releks dan takde rushing aku ikut jln biasa laaa, Desa Puteri ke Kundang ke Tasik Biru… sempat singgah kejap di gerai Roti Canai femes, tapi takde tempat lak… makanya aku terus je la ke Registration Counter… no 123.. terbaek…


Aboi dan Chuku pun baru sampai lepas aku dah Register… lama dah tak kayuh Chuku ni sejak menikah… Susah dapat lesen agaknya la tu… helmet pun boleh lupa bawak… SAH

Langgark pun sampai lepas tu…

“nanti lori Abang ni nak keluar ya Dik… tolong alihkan kereta ya..”

Dalam hati: “laaaa, yang Abang Lori ni pi parking lori dia melintang kat tempat parking kereta, kenapa..…?”

Abang dengan Adik bermesra sebelum kayuhan… bersandar pada Lori yang dimaksudkan…

Sedang menunggu Lish tiba… kayuh bersama..

Sessi briefing di trailhead oleh Master Huang Ying How…
Ramai gak kaki kaki Hash datang pagi ni…

Hash ni memang ada peminatnya sendiri…

BC Kelolo, macam biasa confirm hadir
Tok Abu di kalangan BBBers
Volunteer jadi sweeper long pagi tu

“nak ikut long ke scenic…?”

“Scenic dan Long both to follow this long paper ya…”

aKU: “nko jangan nak mengada2 nak ikut Scenic Chuku.. penat dah aku kayuh dari rumah ni nko nak ajak aku ikut Scenic..?”

Chuku: “alaaa Chai, aku dah lama tak kayuh nie… nanti aku krem nanti… tapi takpa, aku ada bawak Choki Choki.. nko nak tak Chai..?”
Makanya kami pun berkayuh pagi tu.. route yg Hwang pilih mmg best… Chuku yg tadinya sibuk nak ikut aku, la la hilang ntah ke mana… tinggal aku bersama Langgark dan Lish… macam biasa, kalau kayuh Hash ni, aku mmg dah biasa berkayuh dengan Lish.. dah macam adik beradik orang cakap tu…


Lish, mantap macam biasa

Tau2 Chuku ada.. “eh, bilamasa Chuku sampai sini.. bukan tadi dah hilang kat depan ke..?”

Chuku: “alaaa Chai, jangan la cam tu Chai… nasib baik sempat sorok rokok ni dlm beg sebelum ambil gambar… fuuhhh selamat”

Gajus Slamber @ Mie: “mana diorang ni… lama dah aku tunggu ni… ke dah lepas kedepan..?”

Scenic ikut sini.. ada lagi 7 km to go

Long ikut sini.. ada lagi 14 km to go

Long atau Scenic tak yah citer.. yg penting tau2 aKU, Lish dan Langgark dah sampai gerai air kelapa muda…

Terbaekkkkk kata BoBoi Boy

Tengok saja makanan atas meja kami, baru tahu Scenic ke Long…

di kawasan perumahan tu la tempat bermula Hash ni… selalu aku lalu je situ, tak pernah singgah pun… hari ni aku baru tahu ada banyak rumah kat situ rupanya.. muahahhaaaaaa