Monday, February 13, 2012

BBB.News.Stem Klasik Alan dah jumpa

Hmmmmm
Berbulan2 aku cuba mencari stem klasik utk Alan ni…
Asal ada kedai beskal aku singgah tanyakan.. kot la ada, sapa yg tahu
Kedai2 biasa seperti R-Samy, BikeWorld, WMS Adventure, KSH TTDI, KSH SS2, Tat Seng Bicycle, TS Bike, Rodalink, dan terbaru Pedal Sport Seri Petaling mmg takde…
Malah kedai2 beskal taman biasa pun takde.. kalau ada pun bukan jenis yg sesuai utk Alan ni…

Akhirnya aku ke Tukang Basikal Fook Sang, Sg Way…. Ntah apa alasannya, aku terus menghala ke kedai ni, sebab teringatkan baca artikel dlm malajah Cycling Malaysia, kedai ni ada pasang satu klasik road bike dgn steel frame satu masa dulu…

Dan wallaaaaa… Cayalah Mr Yong…

Mr Yong: “ada, ada… ini kan…? Lu mau 100mm atau 80mm…”
aKU: “saya mahu 100mm..”
Mr Yong: “itu handle lu mahu juga kaaa…? Saya ada sekali…”

Mmg cun handlenya, tapi dengarnya harganya “takpa la Mr Yong, saya pakai handle lama saya saja… lagipun elok lagi..”


Amacam…?
Smart tak..?
Baru la macam yg asal, walau yg asal made in Itali, yg ni made in Taiwan.. yg asal saiz clamp 26.4, yg ini 26 saja… tapi bentuk dekat2 sama… jadi laaa

Di atas Bukit Menara…. Berehat kejap

Hah, apa yg anda Nampak..?
Nampak tak…?

Laaaaaaaaaaa, cuba perhatikan bebetul…