Wednesday, February 8, 2012

FAMILY.News.Sambutan Maulidur Rasul Surau Nur As Sobirin 1433H

6 Feb, 2012
Isnin pagi lepas, ada sambutan Maulidur Rasul 1433H di Surau Nur As Sobirin dan Pusat Pendidikan Irsyadiah (Sekolah Agama Aisyah dan Arif).. Makanya awal2 lepas subuh lagi si Arif dan bersiap dah.. terkejut aku… mana taknya, dah berjanji dengan geng2 diorang si Daniel dan Izati untuk sama2 berarak dlm Sambutan Maulidur Rasul ini..


Perghhhhh, dah siap dah

Amacam… Smart tak anak bujang aku nie…?

Eh, Iman mana…? Tidur laaaa… Iman mana kisah…

“bila kita nak pergi ni Abah… nanti lambat pula…”

“Kejap, matahari pun belum keluar lagi tu…”

Sampai2 di Padang Blok 3, dah ramai yg hadir menunggu dah… ikutkan jadualnya, perarakan akan bermula dari Padang Blok 3 menghala ke Surau Nur As Sobirin pada jam 8:15 pagi…

Haaaaaaaaaa, Kui Kui pun ada…. Siap dgn kamera DSLRnya… zaman la ni, dah makin ramai dengan DSLR dah… jenis point and shoot dah makin kurang orang pakai dah… tu belum yg ambil gambar dengan Galaxy Tab 10.2 tu.. punyala besar… muahahahhaaaaa

Wokeh, sepanduk pun dah sampai…

Geng BBB pun ada… Lish dgn Kalisa (anak), Abg Jep dengan Akid (anak), Ucop Dolphin

Juga Tok G yg dah macam jurukamera rasmi dah.. kehulu kehilir dok ambil gambar… cemerlang la Tok G

“sabar yaaaa sabaarr.. Ustaz Ghazali baru je nak bersiap dan ke sini… ada sedikit Miss Communication nampaknya kita pagi ni…”

Lish: “lagi 5 minit Ustaz tak sampai, biar aku je yg bagi ceramah.. amacam Chai…?”

Abg Jep: “jangan Lish.. jangan…. Nanti aku tidur nyenyak nanti…”

Tok G: “Hmmmm, tadi Nampak macam anak aku kat sini.. bila aku kesini, takde lak dia… mana pergi anak aku ni.. “

Muslimah pun ramai yg hadir

Akhirnya Ustaz Ghazalli Omar pun tiba… selama hamper 2 jam ceramahnya, tak kering gusi beb.. memang best..

Habis ceramah ada jamuan makan disediakan… Alhamdulillah