Saturday, February 18, 2012

BNG.TT.Gath di Sentul

18 February, 2012
Ahaaaahhh.. Dah lama tidak mengeTEH bersama sahabat2 BNG nie
Lama betul… hinggalah minggu lepas Amin bertanya.. terus aku ON…
Tempat biasa, Restoran apa nama ntah, dah selalu ngeTEH kat sini pun tak perasan nama restorannya
Berdepan dengan deretan kedai moto di Sentul nun

Pagi tu hujan sedikit sedikit di beberapa kawasan
Aku teruskan juga ke Sentul, sebab nak berjumpa dengan Geng2 Moto
Diorang ni dah macam adik beradik dah… sejak 1996 lagi dah bersama
Mmg best.. Terbaek la BNG

Yg muncul
Khairul Amin
Mat Yeng
Sifu Sham
Pok Lehud
Ameng
Pijoe
dan aKU laaa

macam biasa bila dah jumpa tum mg macam2 cerita la keluar
antara intipatinya:
“aku beli Ikan Bilis di Danok RM9 je sekilo”
“koman2 nko save RM100 beb…”
“aku tengok plet Malaysia je yg banyak kat Danok tu bila menjelang malam..”
“eh, moto aku mana boleh masuk KL….”
“aku lepas ni nak mod ZZR aku tu guna undertail ZX6R punya ekjos pula..”
“nko kalau datang sini, confirm lepas ni samaada ada kenduri atau kena betulkan wiring surau kat rumah nko…”

Dan macam2 lagi laa… mmg best


Ameng: “apesal lak dengan Pok Lehud nie”
Pok Lehud: “jangan ambil gambar aku, nanti bini aku tau aku kemana pagi nie..”

Sifu: “apabila aku pasang ekjos ZX6R tu nanti.. bla bla bla..”

Mat Yeng: “biaq betul Sifu ni nak masukkan ekjos moto aku tu kat ZZR dia… “

Pijoe: “amacam..? ada gaya **** Danok tak..?”

Amin: “aku pun tak tahu la mana Abg Serious pergi Shah… kalau difikirkan, boleh migrain…”

“dah la Amin, toksah fikirkan pasal mana perginya Abg Serious tu.. kita fikirkan Mits GT dah jadi Inspira tu lagi bagus..”
Habis minum2 dah jam 1:15 tgh hari… kami pun bergegas pulang… tapi aKU, Pijoe dan Mat Yeng ke GIVI kejap… nak beli baju hujan katanya


Pijoe: “amacam..? ada gaya model GIVI tak…”

Mat Yeng: “apesal aku Nampak tak smart kat cermin GIVI ni…?”

“kena minta royalty kat GIVI ni..”