Tuesday, July 17, 2012

Bakso pagi nie

Wah, pagi ni opis aKU digegarkan dgn Bakso Kak Jai atau Jejai (panggilan manja dari Fuad)

Biasanya En Kamal yg selalu promote bakso ni pada aKU, tapi sehingga semalam, bagi aKU  Bakso yang telah
aKU cuba di beberapa restoran/gerai yang dicadangkan takde la seberapa sekadar meehoon sup letak bebola
daging sahaja rasanya

TAPI, pagi ini merubah persepsi aKU pada Bakso


mmg sedap, mmg terbaek (bak kata Tok Ayah Boboi Boy), mmg cemerlang, memang gemilang, memang terbilang… slurrrppp…

Apa yang sedap tak nak tahu, yg pasti memang sedap..

Kalau seminggu sekali sarapan Bakso ni pun takpe…

Sampai2 si Sufi tgh round ke-2 kata Hafiz…
Mmg semangat Sufi ni kalau makan.. tak rugi ajak ke Majlis…
Orangnya pun hensem
Memang sesuai la dengan satu lagi “S” tu..
La la la la la la la la laaaaa

Helmi pula, macam biasa laaa anak Mak…
Nak tambah letak apa dalam mangkuk pun tak reti
Yang sebenarnya dia tengah tunggu Hidayah cedukkan


Tapi Hidayah tengah layan pisang dengan Faezah kat luar buat derk jeee….

Khabarnya tunggu “Akak” yang lain sampai baru nak serang Bakso Kak Jai nie

aKU kata ambil je cepat, nanti habis

Nak nak bila En Kamal dok keluar masuk tambah kuah..
Ni ntah yg ke berapa kali dah nie…

Sampai berpeluh sakan laaaa..

Masa ni pun aKU gak la yg menghalang dari En Kamal dari tambah kuah Bakso lagi… Kusss Semangaaattt

Eh, Ghafur pun layan Bakso rupanya… kami ingatkan Ghafur hanya layan Pizza dan seangkatan..

“eh, saya memang suka makanan sup sup ni Bang…”

ooooooooooooooooooooo

Laaaa issshhh, si Sufi lak tak reti2 nak bangun…
Mana taknya, dah tersandar dah tu kekenyangan…

Akhirnya Rombongan Cik Kiah tiba…

Memang meriah

Siti Nurfatimah memanjatkan kesyukuran dan membaca doa makan sementara yg lain sibuk menceduk Bakso

Noran tersenyum puas, dapat membelasah Bakso pepagi nie…

Sementara Siti Nurfatimah semacam tak nak bangun2 dari kerusi menikmati…

Ni dia Tokeh Bakso kita pagi nie..
Kak Jai
Mmg sedap laaaaa
A++ saya bagi

Urrrpp Alhamdulillah Syukur


Jazakallah