Wednesday, January 20, 2010

BBB.LOSKA.rri.ride.01162010

Jan 16, 2010
Sabtu
RRI Ride with BBB and LOSKA

BBB:
1. Man75
2. Fino
3. Lish
4. Buding
5. belacan

LOSKA:
1. Faizal
2. Abg Sabri
3. Afif
4. Ejau

asalnya kayuh RRI ni dari forum BBB, yg mana si Fino yg ajak kayuh RRI sebab dia tak penah ke RRI katanya.. makanya geng BBB terdiri dari Man75, Lish, Fino, Buding dan aku pun cadang ke RRI la Sabtu tu... Dalam masa yg sama, di forum LOSKA, aku menyuarakan hasrat ajak LOSKA kayuh di RRI.. rupanya Faizal, Ejau, dan Abg Sabri berminat.. apalagos... kami pun ON ON la ke RRI Sabtu tu...

seperti biasa BBB dah sampai awal dah pagi tu.. seawal jam 7:15am aku dah kelluar rumah dah dan tiba di RRI dalam jam 8:05 pagi.. sampai2 Lish, Buding dan Man75 dah sampai.. dilihat Faizal dan Nizam LOSKA pun dah sampai... Memasing menyiapkan diri dan beskal sementara Nizam memerhati je sebab tak kayuh... "eh, Abg Sabri dan Ejau datang tak.." tanya aku pada Faizal... "jap aku call.." balas Faizal.. aku tak leh call sebab kredit prepaid aku dah habis.. kantoi... he he he

"ok, Abg Sabri on the way katanya... Ejau lak baru bangun tido.. dia balik lewat maen bedminton mlm tadi kat BNM.." kata Faizal... kulihat geng BBB yg dah lama siap semacam dah resah dah.. mana taknya jam dah dekat jam 8:45am masih tak kayuh2 lagi... seketika Abg Sabri sampai dengan Afif.... yup, Afif, anak lelaki Abg Sabri yg dah darjah 3... cayalah Afif... besar dah budak Afif nie.. nampak tul lama dah aku tak jumpa Abg Sabri... masa Abg Sabri bersiap2 nie, aku ambil keputusan utk menyuruh geng BBB jalan dulu, sebab dah kelaziman LOSKA.. lambat tul mula kayuhnya... Buding, Lish, Man75 dan Fino mengangguk tanda setuju... takpe, Man75 ada.. dia tahu jalannya.. Lish pun tahu boleh guide Fino.. takde hal.. Budin rasanya tak berapa hafal kot, kecuali sektion DH tu je.. he he he

sementara tunggu Ejau sampai, Abg Sabri sempat minyakkan rantai beskal


"nak buat cammana Shah, lama dah saya tak kayuh..." gelak Abg Sabri


Faizal yg menten hensem.. dah la helmet lupa bawak.. nasib baik Ejau dtg bawak helmet spare... power tul Faizal ni


tengah gelakkan Abg Babri sebab beskal bersawang


nah


Afif, rider DH on the Make.. train XC dulu...


dalam jam 9:05am baru Ejau muncul... terus bersiap, sindir2 sikit, dan kami pun terus memulakan kayuhan RRI pagi panas tu... he he he... nasib baik Afif OK, tak la teruk sangat kayuhannya.. ada potensi besar Afif nie... Abg Sabri kena beli beskal Scott Full Sus saiz 20" tu nie.. he he he... baru best Afif kayuh beskal...

lepas pondek pertama climbing tu, aku cakap Ejau utk terus kayuh dengan Faizal.. aku boleh tunggu Abg Sabri dan Afif, sebab aku kesian tgk Ejau yg semacam dah tak nak kayuh sebab menunggu... dan Ejau bersetuju.. Abg Sabri lak ingin mencuba beskal HT Commencal Ejau, dan mereka bertukar beskal... tak sampai sekelip mata, hilang dah Ejau dengan Faizal kat depan.. giler kentang laju tul budak Ejau dan Faizal nie... mmg power root diorang nie....

sampai di bukit Kerikil, dengan beskal HT Commencal tu, Abg Sabri selamba je potong aku yg tengah termengah2 mendaki dengan KHS tu... fuuuhhh, dasat ni... sementara Afif di bawah dah hampir nak lepaskan beskal dah.. siap nak patah balik dah.. kesian Afif.. Abg Sabri to the rescue...

Afif dah penat dah.. nasib baik Afif tak campak beskal dia tu...


KHS kepenatan selepas gagal kejar Commencal panjat Bukit Kerikil.. muahahahaaaaaa


Commencal Ejau... RM7K++ gak nyetapnya... tu pun Ejau kata "beskal murah je Abg Sabri.." dasat dasaaattt


kat pondok atas bukit ni, aku sempat mengetest HT Commencal Ejau.. giler ringan.. aku cuba mendaki bukit sebelah tu, mmg senang tul kayuh naiknya.. patutla geng2 XC HT giler2 nak bagi ringan beskal diorang.. wah

Abg Sabri to the rescue...


kat sini Abg Sabri decide utk terus ke Pondok sebelum climbing ke menara tu, sementara aku nak ikut route bawah macam kebiasaannya... dan kami berpecah... aku kayuh dan kayuh, la la sampai ke pondok tu sama dengan Abg Sabri sampai dgn Afif... aku teruskan climb ke menara tu sementara Abg Sabri dan Afif ikut jalan bawah.. "rasanya jln ni boleh tembus ke main gate Abg Sabri..." kata aku... confident giler... aku teruskan kayuh all the way ke menara dan terjumpa Ejau dan Faizal kat tempat lepak biasa tu...

Ejau, tak habis2 jawab call.. bisness bisness.. Rezeki Ejau.. Alhamdulillah


kayuh sikit lagi sampai ke menara, rendah kan seat dan walla... DH takde berhenti2 all the way.. mmg best la layan teres2 kat RRI nie.. teruja aku... malas nak cerita panjang, sebab sapa penah sampai RRI, tahula bestnya section DH kat RRI nie.. takde la hardcore sangat, tapi utk XC cam aku ni, mmg best laa..

sampai2 jln tar tu balik, Abg Sabri dan Afif pun muncul... ngomel2 tersilap jalan tadi.. gelak je aku.. Ejau dan Faizal sambung kayuh XC sekali lagi, sementara Abg Sabri, Afif dan aku back ke Caltex...

balik tu aku sempat pi minum jap dgn geng BBB kat Restoran Khalifah, Kota Damansara...

RRI, nak repeat lagi laa.. tapi layan section DH je... fuuhhhh....