Thursday, April 29, 2010

Fox.Vanilla.32R.dah.jual

wah, habis je Hash BTP edisi ke 4 tahun 2010 ni, ntah apesal, aku kemain kemaruk lagi kayuh MTB Hard Tail atau ekor keras... sejak mencuba Marin Indian Fire Trail Tok G, aku semacam dah syok lak kat HT nie..

makanya masa Hash tu lak, Ejau dok tanya2 pasal fork Fox Vanilla 32R aku tu, kot nak jual, sebab ada orang tgh mencari.. fikir punya fikir, menarik gak idea ni.. tros aku contact Ejau, dan inform aku nak jual fork tu... dlm 3 hari, fork tu dah disambar orang dah.. Abg Yazid DH yg beli.. buat main XC katanya...

Fox Vanilla 32R... 140mm...
tinggal kenangan..
takde masalah langsung


dan pada hari yg sama jugak, frame aku dah disambar dek sorang geng BBB.. "nak buat main Kiara frame nie..." betul la tu.. frame murah KHS aku tu, kalau kat Kiara atau PCP mmg berdesup.. kena lak rider yg beli tu, skill mmg dasat, lagi laa... kurang2 frame tu masih ada depan mata lagi.. kat kawan2.. best

Frame KHS AM1000, 5.9" travel, with Fox DHX 5.0 Coil....


bg aku, frame KHS ni mmg best.. aku beli pada awal tahun 2008 dari seorang kenalan geng BBB (ManP2)... RM1500.00 je.. frame AM termurah dlm pasaran... lepas tu aku hapgred shocknya dari Rockshox MC3.1 ke Fox DHX5.0 Coil... dgn 650lb X 2.35 Coil length... plush giler...

walaupun travelnya dah ke All Mountain @ 5.9" tapi handlingnya lebih kepada trail bike.. sebab Head Angle pun sekadar 69.5 degree.. mmg trail bike with All Mountain Travel.. mmg best...

utk rider cam aku yg malas nak invest riban riban byk sgt utk beskal nie, mmg worth the money laa.....

so, selepas 2 tahun, it's time utk mencuba yg lain lak

penggantinya, 2009 Scott Scale 40 original punya..
siap kotak segala.
saiz S atau 16"
seken hen je, frame ni baru guna beberapa kali saje
ownernya tak bleh tahan tgk frame titanum brand litespeed..
hasilnya frame ni jadi tukun je... kesian tul


barang2 lain cam FD, RD, Crank, Rantai, Brek, Shifter, Stem, Handlebar, Grip, Seatpost, Saddle, Wheelset dan taya serta tiub aku guna balik yg dok ada tu... tinggal nak cari fork je nanti

next bike...? entah.. nak kira minat, aku minat giler kat beskal nie

GT Force 2, All Mountain


atau

Trek Scratch


ke aku akan beralih ke GT Fury.. uhuhuhuhuhuhhhhuuuuu


biarla masa yg menentukan...


Alhamdulillah