Thursday, April 29, 2010

Helmet.KHI.kena.kebas

semalam ada training kat Main Office di KL
habis training, tros masuk meeting lak
dek kesana sini, aku tinggalkan helmet KHI aku kat moto, berkunci dan selubung dengan baju hujan GIVI aku

alih2 balik kerja petang tu, naaaahhh, helmet sudah kena kebas.. dipotongnya pengunci helmet tu... baju hujan GIVI aku ditolak ketepi... beg slipar dan tools utk repair taya pancit pun semacam digeledah...

hish, nasib nasiiibb.. ada hikmahnya ni... ada la yg aku dah buat salah nie... redha je laa...

tgk la.. pengunci helmet yg tinggal kat moto


lama gak la aku pakai helmet KHI ni.. takde la best sgt pun, tapi helmet ni la helmet utk aku pakai in case helmet LTD yg aku guna hari hari tu lencun dek hujan lebat... takpe laaa

balik tu, dgn takde helmet, aku redah jem kat KL ni dari Jln Ampang, masuk Jln Tun Razak, tros ke Jln Sentul...

helmet semua mahal2.. harga RM90 keatas.. brand KHI, ARC, MHR, SOL, Arai.. haaa, jgn tak caya, Arai harga RM250.... cun lak tu, jenis open face dgn screen ni... tapi bila aku cuba pakai, maakk aii, apesal paddingnya nipis... mmmm tiruan la nie.. tidak takkan murah.. mana ada helmet Arai open face harga bawah RM500...

cari punya cari punya cari akhirnya aku jumpa gak dgn helmet yg aku cari ni... Brand Index.. RM45 je.. best best.. pakai2 tros saiz ngam lak tu.. tros sambar... beli kat NKS Superbike Shop.. nama kedai je gempak.. he he he

warnanya merah, tapi bukan maroon, bukan menyala...