Tuesday, July 13, 2010

OpisTPM.aKU

haaaa, ni aKU

bila tgk gambar ni, aku aku perasan yg muka aku mmg sebiji macam muka anak aku, si Iman.. patutla orang selalu cakap "laaa, sebiji muka bapaknya..." biasala, like father like son... hensom bebeh


ini pula Ghafur.. aku panggil dia A-bu-du-ru... sebenarnya Abdul, tapi cara nyebutnya oleh orang Jepun... khabarnya dia ni HITACHI... muahahhaaaa, apa tu HITACHI...? nko tanya la si Ghafur nie..


Ghafur ni la satu2 programmer aku.. in the making bebeh.. sabar2.. satu hari nanti, aku yakin Ghafur akan bersinar sinar macam planet Superman tu..


BIla dah mula buat kerja, konsentrate je dia nie.. tapi senyum tak habis2... awek dia nun jauh kat Jepun.. Uchida.. khabarnya Ghafur kena ke Kumagaya lagi.. mmg suka la dia, sebab rindu bebnor dah dia ngan si Uchidak tu haaa


Problem Ghafur ni satu je.. jgn ada Pizza kat sekitar dia... mmg dia jadi tak tentu arah...


nko cakap je la apa pun kat dia time dia belasah pizza ni, mmg dia buat tak tahu je...


haaaa, ni lak Mai.. aku panggil dia "makcik".. apesal ntah, tapi aku suka tul panggil dia Makcik.. dan dia nyahut je tiap kali aku panggil dia Makcik... mmmmm mungkin sebab bila dia cakap Jepun


senyum sokmo Mokcik


hah, ini pula ialah newest member yg baru join kami.. Liza Shafinaz.. aku panggil Shafinaz je... fav dia ni gelak gelak dan gelak.. mmg kalau gelak tu, confirm satu opis tau dah sapa yg gelak... fav dia ni crita Korea... sampai hp dia pun bunyi lagi citer Korea tu... tapi kerja mmg rajin... tak dinafikan...


tgk je la meja Shafinaz nie.. confirm2 orang akan cakap dia ni sibuk... perghhhhh.. ngalahkan meja Engineer nko


hah, kalau jumpa dgn mokcik, lagi laaaa.. nak nak kalau kena assignment luar.. mmg lama la diorang dua orang ni hilang..


hari tu si Shafinaz ni pergi tanggalkan tgn patung kat booth Haji kitaorang.. jeles katanya, sebab tgn patung ni lagi licin dari tangan tembam dia tu (belah kiri)... adaka patut...


minggu lepas, kami mmg sibuk giler.. maklumlah, Menteri Sains nak dtg ke opis kami.. maka byk persiapan awal dilakukan... mmg sibuk laaa... sampaikan Ghafur sendiri dah pening nak susun kotak2 brochure nie


Mokcik dgn Noran lak dah duduk atas lantai je dah.. memotong kerta2 phamplet


dan seperti biasa, Mokcik mmg vogue


hh tgk tu si Shafinaz... hisshh.. bersama Kak Zalina dari Opis KL


Ida Semurni.. secantik namanya, mmg rajin giler kerja.. Giler pun tak serajin Ida ni kerja.. fuuhh.. Master Mind utk acara kami nie.. takde Ida ni, melingkup la acara nie


memasing baru lepas di brief apa nak buat.. cari mana si Shafinaz tu


perghhhhh, masa rehearsal, Mokcik Mai kena jadi Menter, Ghafur kena jadi Chairman MIGHT... power laaa


Diana, MC tetap dari MIGHT, dijemput utk acara kami ni


haaaaaaaaaaaaa, acara pakaian beragam... sapa yg paling cantik nie


aKU lak, sebagai all rounder dah mengantuk2 dah tgk ragam diorang nie


ini pula sebahagian dari student UKM yg buat praktikal kat opis aku nie


Men In Black bebeh


ceria selalu.. masih boleh tersenyum walau acara dah habis