Saturday, December 25, 2010

Aisyah dan Arif dan Iman dan Abie

eh Abie...?
ha ah

Abie ni kira cucu aku laaa
Cucu..?
ha ah, dah tua dah aku ni
ada 6 orang cucu dah
semuanya anak kepada anak buah aku
best wooo ada cucu ni
bila jumpa diorang panggil "atuk atukkkk"
manja lak tu panggilannya
tu yg kalau jumpa je, Insya-Allah ada rezeki lebih, confirm ais krim atau twisties aku belanja...

bila cuti sekolah lak, si Abie ni mmg rajin dok rumah aku dgn Nyang nya (mak mertua aku la tu)... anak2 aku mmg suka laaa

tgk je la si Iman dgn Abie nie... manjang kena picit2 je si Abie di dek Iman.. geram katanya


si Kakak yang paling besar, tapi bile main sama sama, jadi cam budak2 kecik balik.. hisshhh


kalau petang, time main beskal, kalau lalu penjual ais krim, mmg kopak la aku...


ni lak geng depan rumah... riuh kalau petang time cuti2 sekolah ni


mmm apesal ntah Iman ni marah kat aku hari tu... oooo yaa lambat pergi rumah Nenda nya (mak aku la tu...) nak sambut birthday Mak aku.. 25 Dec.. tiap2 tahun satu Dunia cuti bila birthday Mak aku ni


"cepat la Tok.. bila nak pergi ni.." jerit Abie


"ahhhh lambat tul la Abah ni... kasi landing kat Kakak dulu laa.." bisik Iman... dua orang ni mmg ngam..


"issskkk, dah penat2 main dgn Kakak, dah minum susu, bangun balik masih kat rumah lagi ke Abah ni.. bila nak pergi ni Abah.."


"OK OK kasi tukar baju duluuuuuuuuu.." jerit Abah


wah, dah berpeluh sakan dah si Arep ni


kan aku dah cakap tadi


dua puteraku...


"haaa dah sampai pun rumah Nenda..."
"Selamat Hari Jadi Nendaaaaaa..."


Orang yang paling aku segani, Ayah ku


macam biasa, Kek buat sendiri laaa.. Mimi punya hasil tangan.. mmg sedaapppp


"bila pulak nak makan Kek ni.. semua orang dok borak2 je dari tadi tak habis habis" bisik Aisyah


Alhamdulillah... Semoga Dipanjang Umur, Di Murahkan Rezeki, dan Di Berkati Selalu... Insya-Allah

bila dah kenyang, perut dah penuh, hati pun suka


2 geng gusti kat rumah... kalau bergusti, Arep mmg byk kena sabar, sebab Iman ni chindeting atau kata lain, banyak trick nya.. muahahahahahaaaaa