Tuesday, December 7, 2010

Bernam Jaya MTB Jamboree

5 Dec, 2010

pagi ni aku ke Bernam Jaya, dekat2 Tanjung Malim, KKB.. apesal..? Bernam Jaya MTB Jamboreek 2010.. Tok Ngulu dgn Man75, Zazhar dan Zazman, Langgark, Kepten dan anak dan menantu dan menantu...

kabus pagi tu...


cammana nak cakap ntah.. dah lama tak kayuh jamboreek/event ni... perasan bercampur baur.. ngantuk pun ye gak, dek tak cukup tido hari sebelumnya.. byk tul aktiviti


budak nakal BBB... Tok Ngulu.. senyummm je.. best


ni lak org kuat BBB.. bab kayuh mmg dia serius.. tak tunggu dah kalau kayuh event cam nie...


beskal aku lak, koto dek kayuh "pemanas badan" (kata Man75) semalam... malas aku nak basuh..


khabarnya dekat 900 orang gak dtg pagi tu.. ramainyaaaaaaaaaaaaa


barisan kereta2 BBB


dia mula stretching daaahh.. habislaaa kita kena tinggal bertiang tiang lepas ni


"apa yg aku lupa lagi ni.." bisik Langgark


"oohh, sapu minyak panas dulu.. takde la krem.." strategi yg bagus nie


mula mula:
tgk rantai TOk Ngulu semacam longgar... bantu Tok Ngulu betulkan rantai...
kendian tgh2 kayuh ke garisan permulaan, rantai Tok Ngulu putus lak...
terpaksa sambung rantai tu tgh2 jalan.. akibatnya, siap je nyambung rantai, acara dah bermula dah.. laju2 bebudak HT XC ni berkayuh atas jalan raya tu.. aku yg guna hanya 2 chain ring mmg tinggal laa.. kayuh releks je..

masuk2 trail tros disajikan dgn beberapa bukit.. dan bukit pisang ni antara yg terdongak dan tercungap dibuatnya.. fuuhhh

siap bagi semangat pada rider lain tuuuu... muahahahahahhahaaaa


akan ni steady je.. cayalah.. perhatikan aku kat depan nun... dgn penuh konsentrasinya.. feewiit


atas bukit pisang... menarik


jumpa lak Along Biawak Tasik.. mmg best la jadinya kayuh.. meriah dgn gelak tawa.. Cayalah Along.. Lu mmg Best laaa


selebihnya, masuk keluar ladang sawit, kebun dan hutang getah... trailnya mmg best...


nyaman je


tapi ni la kayuhan event aku yg paling teruk.. sampai 3 kali aku krem teruk beb.. tka penah2 aku krem seteruk ni... hanya Along dan geng2 dia je la yg meneman aku sampai habis.....

TAPI, aku berjaya juga habis beb... cayalah