Wednesday, November 24, 2010

Al-Fatihah buat Arwah Abg Din

Nov 24, 2010

sampai2 opis, mak aku call, katanya Abg Din (sepupu aku) dah meninggal dunia pagi tadi.. Innalillah... punca kematian masih blom tahu...

makanya aku terus bergegas ke rumah Arwah di Bandar Tun Hussein On, Cheras...

dek selalunya jumpa arwah sepupu aku ni kat rumah mak dia (makcik aku la) di Kg Sg Kantan nun, mmg aku ingat2 lupa rumahnya.. apalagos terus je la mencari... hinggalah aku terjumpa satu rumah yg penuh dgn Polis...

aku pun memperlahankan moto
dlm hati bertanya sapa pulak polis meninggal ni
aku tengok semua sedang menadah tangan sedang berdoa
elok di depan rumah tu, aku pun memberhentikan moto dan bertanya
"Assalamu'alaikum.. boleh bertanya, ada majlis apa ni..?"
aku tengok semua mata memandang kearah aku waktu tu
"Wa'alaikumsalam.. ha ah, Inspektor Haji Nordin Hj Joned meninggal tadi.. Encik kenal ke..?" tanya enggota polis tu
laaaaaaaaaaa betul la ni rumahnya.. tros aku matikan engine moto dan bersama menadah tangan dgn malu ya amat.. muahahhahaaaa

dipendekkan cerita, pihak polis menghantar jenazah ke Hospital Serdang utk buat Post Mortem...

kemudian ke Masjid Sg Kantan utk Mandi Jenazah.. fav aku ni, bersama2 aku membantu AJK Masjid memandikan Jenazah..

selesai Sembahyang Zohor, kami menyembahyangkan Jenazah pula

dan terus kebumikan arwah di Tanah Perkuburan Islam Sg Kantan...

semuanya di kawalselia oleh anggota polis dari yg pankat prebet hinggalah yg ada banyak paku kat bahu tu...

dlm dok sedih2 tu, terjumpa lak sahabat lama sewaktu menunaikan ibadah Haji tahun lepas.. sama KT lagi.. kami panggil "Chip" je...



bertugas di Thailand pula sekarang nie

semua urusan selesai dlm jam 4 ptg gak... aku terus balik kepenatan

Al-Fatihah utk arwah Abg Din.. semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman dan diredhai.. Insya-Allah