Thursday, February 17, 2011

RRI Rides 20110212

"jom folo geng aku masuk trail Hash RRI nak.. diorang nak layan yg DH je, yg flat diorang potong2..."
memang menarik betul bunyinya nie... gelisah aku sepanjang minggu sebab paip air laman rumah aku bocor.. plumber lak kata nak datang repair Sabtu tu.. RRI ni lak diadakan Sabtu ni gak..

"ah, tak boleh jadi ni.. RRI beb... fav trail aku ni..."

bagi aku best giler kentang mister potato kayuh kat RRI nie... memang aku takkan lepaskan peluang ni... aku call adik aku, bincang pasal plumber ni, dan walla, plumber ni setuju utk datang hari Ahad pagi...

"cantik laaaaaaaaaaaaaaaaaa.. boleh ke RRI..."

dan pagi tu seperti dijanjikan, seawal jam 7:32am aku dah sampai kat tempat yg dijanjikan untuk berkumpul... "aik, apesal dah takde sapa2 yg tunggu.. " tros aku sms Lish, Man75 dan Aboi tanyakan... oooo rupanya aku yg awal.. ingatkan diorang dah jalan dulu...

seketika Lish sampai dgn Man75 dan Aboi bersama Tok Ngulu menyusul... "cuba call zazhar, katanya dia nak join gak tu..." kata Lish... "hallo, aku baru bangun tido laaa.. mlm tadi sampai rumah lambat.." balas zazhar....



bersegera ke Kota Damansara mencari Tropikana...


sampai sampai, geng Aboi dah ada kat sana dah... ramai gak beb....Toi, Jahey dan kenalan baru (lupa lak namanya)
  

Mie (Gajus Slamber) pun ada... dia yang paling sibuk pagi ni.. Cayalah Mie
  


yang sebelah Man75 tu ialah Bernard... dari Mutiara Damansara, kayuh je ke RRI, lepas tu tak tahu jalan, dan join kitaorang.. best dia ni.. friendly
 


Santacruz Nomad... Fox DHX5.0 Air shock dgn 2011 Fox Talas 36... fuhhhh nangis nangiss... tapi besar tul beskal ni. saiz L framenya.. sebab ownernya pun badan saiz XXXL
    

2011 Fox Talas 36 beb.. 140 ke 180mm travel adjust
  

Aboi sempat membantu Chuku menukar brake padnya yg dah haus dimakan usia
Aboi: "apesal lak si Chuku ni macam orang buat tebiat je ni.."
Chuku: "Amacam Chai, hensem tak gaya tak mandi aku pagi nie.."
 
Lish: "Apa kena la budak Chuku ni, macam budak terencat je aku tengok... dah la muka tak mandi.."
Tok Ngulu: "Sorry Lish, ambo ingatkan spray rantai tu Man75 yang punya..."

sekali tengok macam Cina Kelang pandai cakap Melayu pun ada...
dua kali tengok "eh, Chuku rupanya laaaa.."

Aboi: "Tukar brake pad je, tapi semua tools dengan air dengan jack keta keluar.."
Jahey: "Lama lagi ke nak mula ni..."
Mi: "Rileks Bro.. ada sorang lagi belum sampai.."
 selepas semua sampai, maka Lish pun lead kayuhan ni yg cadangnya melalui trail hash long weekend lepas, tapi potong2 yang flat.. nak layan Downhill je katanya... punyala laju Lish lead pagi tu sampai tercungap2 kami dibelakang... muahahahahaaa Cayalah Lish... Power Rangers

Tok Ngulu: "Lajunya Lish"
Aboi: "Dia sakit perut agaknya tu Tok.."

cuba tengok berapa jauh kami kena tinggal.. power Lish pagi tu bawak group depan

sampai2 jln kerikil, si Mie pi pasang ubat nyamuk... muahahahahaaaa