Wednesday, December 21, 2011

Family.News.Buah tunjuk langit

Haaaaa
Pernah dengar Buah Tunjuk Langit..?
Aku pun tak pernah
Tapi kalau nkorang google “buah tunjuk langit” aka nada banyak info pasal buah ni dah khasiatnya, especially dalam merawat dan mengawal penyakit darah tinggi, kencing manis dan jantung… yg promote kat aku, si Langgark tu haa… kebetulan depan rumah Aboi ada pokok ni… dapatla aku 2 biji… terima kasih Aboi… Jazakallah

Hmmm, kena tunggu sampai buah ni kering dan terkopek sendiri, baru boleh dikeluarkan isinya…

Ni bahagian dalam selepas kulitnya di kopek… bila dah kering senang je kopeknya…

Ni la kulitnya yg dah kering tu…

Lepas tu kita tanggalkan setiap bahagian yg dha kering tu dan tinggalla bijinya sahaja…

Haaa, daun yg kita dah kkopek dari bijinya tadi tu, kita kopek lagi di bahagian hujungnya tu, utk dapatkan bijinya yg semacam biji kuaci tu

Kecik dan macam biji kuaci tu je.. AWAS, pahit giler beb… sampai meleleh air mata Aisyah bila aku kesat sket kat bibir dia.. muahahhahaaaaaaa
Lepas tu aku lak kena balik dengan Aisyah… naahhh nko, memang pahit beb.. sampai dah cuci bibir aku pun masih terasa pahitnya kat lidah tu.. fuuuhhh

Mmg betulla orang cakap, kalau pahit tu, mmg bagus la utk kesihatan… hmmmmm