Saturday, December 3, 2011

Haji 1432H.Yahoooo

Sapa yg tak gembira…. Selepas 2 bulan 2 hari, akhirnya hari ni, 2 Dec 2011 aku akan berangkat pulang dengan Jemaah KT88 balik ke Malaysia..
Rindu dah ni dgn anak2 aku Aisyah, Arif dan Iman… dgn Orang Rumah, jgn cerita laaaa… he he he

di Terminal Haji Jeddah, Jemaah Turki dah ramai dah beratur utk ambil Al-Quran yg Kerajaan Arab Saudi bagi…
Jemaah Malaysia THTS KT88 pula sedang beratur utk Check-In
kaunter ambil Al-Quran… Alhamdulillah
Jemaah wanita pula diasingkan dari Jemaah lelaki…
laaa Makcik makcik2 Turki ni.. main suka2 je beratur… sini Makcik…
bila diperhatikan, macam Mak aku pun ada makcik2 Turki ni… kiut je…
uisshh, panjangnya beratur utk pemeriksaan sekuriti sebelum masuk ke kapalterbang

Lebih kurang  jam 9:30 pagi waktu Jeddah, Kapalterbang MAS Boeing 747 MH8265 berlepas ke Malaysia.. Alhamdulillah.. akhirnya..
Perjalanan akan ambil masa lebih kurang 9 jam dan dijangka tiba di Malaysia dlm jam 10:50mlm waktu Malaysia…

Alhamdulillah, akhirnya dah sampai KLIA dah… cuaca hujan dan sejuk diluar… tunggu bag dulu.. anak2 dah call dah tadi tanya mana Abah….
aKU cakap, “Abah ambil air Zam Zam dulu yaaa…”

Dan aKU disambut oleh Isteri, Anak2ku Aisyah, Arif dan Iman, Ibu Tercinta, serta Adik Perempuan aku dgn Suami Jai dan anak2 Solehin dan Taufik…
Insya-Allah, jika diizinkan ada ada rezeki, tahun depan aku berdo’a pada Allah agar aku dijemput lagi ke Tanah Suci sebagai petugas…

Satu Pengalaman yg cukup hebat dan bermakna buatKU… 2009 aku ke Tanah Suci sebagai jemaah, dan kali ni sebagai Petugas… mmg berbeza dan aKU bersyukur sangat2 pada Allah yg memberikan aKU peluang yg tidak ternilai ini…. Allah Maha BESAR……