Tuesday, December 27, 2011

BBB.Rides.Kayuhan Reunion 8 tahun.LTM

26 Dec 2011
Kayuhan Reunion 8 tahun tak kayuh BBB

Seawall jam 7:32 pagi aku dah gerak ke Cement Mixer… Ha ah, Cement Mixer… lama dah tak dengar Cement Mixer ni yaa.. ni la tempat utama permulaan kayuhan BBB satu ketika dulu… kalau ada kayuh je, semua kena kumpul di Cement Mixer sebelum aktiviti kayuhan bermula…

Makanya masa minum2 mlm Sabtu lepas, timbul idea dari Chip utk buat satu kayuhan BBB yg dah lama sunyi…
“Semua kena datang laa.. baru best.. kayuh dekat2 je tau…” jelas Chip

Dan hasilnya, Gaplek @ Tok G, Long Kelawar, Abg Samudera, Kepok, Buding, turun bersama2 memeriahkan suasana pagi tu… memang hiruk pikuk jadinya… kena lak Kepten bersama Pian dan Abg Joe join sekali.. tu dia aaaahhhhhhh…. Tok Ngulu yg asalnya tak kayuh alas an tak sihat, pun turun bersama berkayuh lepas diracun dgn nama2 yg dah disebut…

Yg hadir pagi ni:
BBB: Buding, Tok G, Chip, Kepok, Langgark, Samudera, Hj Shuq, Lish, Tok Ngulu, aKU
Ya’afur: Kepten, Pian, Abg Joe


Buding, Langgark dan Kepok..
“aku pun heran apesal Kepok tak reply sms aku semalam.. biasanya kalau aku sms ada kayuh, Kepok antara orang yg memula reply tak dapat kayuh..” Chai menjelaskan


tu dia, Abg Samudera, Buding, Langgark, Kepok, Chip, Tok G (dah macam Kelawar dah, sampai aku salah sangka, ingatnya Kelawar yg tengah berkayuh bersama Buding, muahahahahhaaaa) dan Lish


”Kayuh dekat je ni, tapi aku rasa macam dah kayuh dekat 30 km dah..” gelak Long


”eh, Langgark ke tu…? Apesal perut Langgark pun maju ke depan..?” bisik Abg samudera kehairanan


”mana Tok Ngulu tak sampai2 ni.. aku dah mula gatal2 kaki ni…” Tok G


”apalaaa yg diorang dok citer tu..” Lish
“Kita nak panjat Cement Mixer ni ke nanti…?” Tok G


ceria betul Long Kelawar pagi tu…


akhirnya Tok Ngulu sampai gak.. mana ada demam.. sihat je kami nengoknya

Macam biasa, kami memasuki trail ikut laluan trailhead blok 4 nun… macam2 ragam… brek tak makan laaa.. dah lupa brek depan dan belakang yg belah mana laaa.. shifter depan belah mana laa.. muahahahaaa memang best


memang meriah


acara Group Photo.. satu kemestian di BBB…
“ni kalau Ucop Tripod ada ni bagus nie…” Chip


Kepten yg sabar menanti kami


”apesal hp aku tak berbunyi haaaa…” Kepok
“aik, dah dua tiga kali bunyipun tak dengar ke Pok..? takkan climb tadi tu dah buat bunyi nafas lagi kuat dari bunyi hp…” Tok Ngulu


”isap rokok kejaaappp” Buding


dua beradik yg tidak serupa muka… Long Kelawar dan Tok G


Hj Shuq dan Langgar.. muka biasa yg masih aktif berkayuh


”aik, rehat lagi kaa…” Kepten


”eh, tayar aku dah crack ke haa…? Lama tul tak kayuh ni..” Tok G


aik tah habis2 lagi ke isap rokok


geng perut ke depan… aik, tahan nafas nampaaakkkk

Kami ikut route yg terus menghala ke Blok 29… melalui heway, dan Bukit Botak sebelum memanjat menaiki Bukit Perfume


”woi, cepatlaaa.. “


”cepat2… buat apa lagi tu…”


”giler ke diorang ni, naik bukit tadi pun nak beracing…”


”dah sampai ke diorang ni..” Abg Joe


”Hang OK kaa…?” Kepten


”tengok la Tok G ni.. udah la tu Tok.. tolak je dah… tak penat2 ke..?” Kepok


”eh, Tok G… Toookkkk” Kepok


kedebuussss…. “nasib baik Aboi takde ni… “ Tok G


”kan aku dah cakap tadi, tolak je dah…” Kepok


tu dia, masih power2 lagi…


”eh, dah sampai dah.. aku ingat tinggi lagi…” Lish


”cukup la tu Lish… “ Chip


OK, kita ke Saleem Majuuuuuuu….
“Lepas ni kedai makan kan Chai..?” Kepok


”Cover2… nanti Buding ambil ayam goring aku…” Chip


”hissshh Buding ni, macam sedap la pulak nasi lemak ni…” Kepok


”mana air tak sampai2 lagi ni..” Samudera


”aku nak makan ke tak ni… nak makan ke tak ni…” Tok G


bersama Abg Joe, rider kuat dari Ya’afur Bikers


”Muahahahahaaa.. kayuhnya Cuma 10km je.. tapi makannya macam dah kayuh 30km…” Lish


Orang kuat Saleem Maju…

Apepun, memang meriah hari ni… apa tak nya, orang2 lama yg dah lamaaaa tak kayuh akhirnya berkayuh balik.. ramai juga yg takde atas alas an peribadi… no hal.. plan minggu depan Ahad nak ke Kundang pula… amacam..? Shahrul, Ucop Tripod, Syed…. Jom jom…