Sunday, May 2, 2010

BBB.Rides.PCM

Jumaat mlm Sabtu lepas aku berkayuh Road di Putrajaya, bersempena sambutan tahun ke-2 Putrajaya Critical Mess Ride

Asalnya si Man75 yg ntah dari mana, mengconfirmkan aku utk join ride tu dgn si Shaque Attack.. alih2 Shaque call suruh aku confirmkan dtg kayuh mlm tu.. hampeh Man75...

aku lak yg mmg dah kepenatan giler balik kerja hari tu, tros je folo Abg Jep yg menjemput aku kat rumah... Lis pun follo, dan Langgark...

dah la esoknya 1 May 2010, cuti Hari Pekerja, makanya jalan punyalah Jem... Man75 siap call awal2 suruh kami ikut Heway Guthrie...

sampai2 Putrajaya jam dah tunjuk jam 10:15 mlm.. kesian Chikuku dan Aboi yg menunggu.. Lis dan Langgark dah sampai awal gak, sementara aku ngan Abg Jep tersesat masa jln putus 2 satu ke KLIA/Putrajaya dan satu ke KESAS tu.. hasilnya kami termasuk jln KESAS dgn jem dan terpaksa potong ikut Subang Jaya.. fuuhhhh...

ni gambar2nya utk dikongsi

BBBers yg join kayuh
Roadie: Aboi, Abg Jep dan aku
MTB: Lish, Langgark, Chuku, dan 3 orang geng opis Chuku

diDataran Putrajaya


Lis tgh setup kamera, tau2 beskal Lis kena kidnap dgn anak2 Pak Arab


geng Aboi tu tgh menerangkan jenis2 beskal pada anak2 Pak Arab tu


Chuku, Abg Jep dan Langgark.. Langgark seksi kayuh mlm ni.. dgn seluar pendek je.. biasanya dgn seluar panjang.. ahaaaaaaaaa


hisshh, lambat benar diorang ni ambil gambar.. baik aku ambil gambar sendiri je dulu


isskk, nak bermanja lak si Chikuku nie


Aboi, satu family diharungnya ke Putrajaya


overall ride ni hanya dlm 17.1 km je... takde la best sgt pun, jln pun straight je, jauh lak tu dari BTP, jenuh nak sampai, sampaikan Abg Jep dah takde mood nak kayuh dah.. nasib baik semangatnya dapat aku pulihkan..

balik tu aku, Abg Jep, Lis dan Langgark sempat singgah di Kelana Jaya area mana ntah (Lish yg bawa utk makan2 minum sebelum balik). aku sampai rumah dlm jam 4:10 pagi.. giler punya mengantuk.. esoknya aku tidur sampai jam 10 pagi.. fuuhhh

lenkali, kalau diajak "Chai jom ke PCM, Putrajaya"
senang je aku jawab "nkorang pergi la, aku malas"

bukan pasal ride tu tak best, tapi pasal nak ke Putrajaya tu jauh ya amat dari Rawang ni haaa.... huuhhhh