Monday, August 16, 2010

Family.Nasi Ambeng

Ahad, 15 Aug 2010
Puasa hari-5

Kesian aku tengok wife aku dok potong dan menjahit baju2 tempahan raya.. banyak tul bajunya.... makanya mlm sebelum tu Bro Kelawar BBB ada cerita wife dia jual Nasi Ambeng... boleh cuba.. Terus wife aku setuju...

harga yg ditawarkan:
set RM6
set 2 orang makan RM12
set 5 orang makan RM25

aku order set 2 orang makan utk ibu dan bapa ku (diorang pun nak cuba gak), dan set utk 5 orang makan utk aku sekeluarga...

Alhamdulillah, dlm jam 6:30ptg sampai dah.. terliur gak


ada nasi bungkus, dan 2 lauk sampingan


ayam masak kicap...


sayur goreng


bila buka bungkusan nasi bungkusnya, haaaaa ada nasi yg banyak tul, serunding, mee goreng, ikan masin, sambal goreng ada tempe, fuuhhhh


memula aku masukkan semua dlm talam / dulang besar, sebab ni la cara makan nasi ambeng nie... sekali anak2 aku yg dah mmg tak biasa makan cara ni, tak nak makan.. terpaksalah senduk masuk dlm pinggang sorang2...


dan telah masuknya waktu berbuka puasa.. nyum nyuuummmm