Tuesday, August 3, 2010

BBBRide.TasikBiru.Jetski

1 August 2010 lepas aku ke Tasik Biru kayuh beskal dgn Lish je... minggu ni ramai ke FRIM, menjejaki Pacat Trail, tapi aku tak folo, sebab dah kesana dgn Zazhar minggu lepas...

makanya aku ngan Lish berdua je, layan blues kayuh ke Tasik Biru utk sarapan pagi sambil minum air kelapa sirap yg dah lama tak "rasa"....

takde apa nak citer pun, sebab kayuhnya route tu gak, melalui LTM tu, cumanya masa awal2 masuk dari trailhead tu, melilau aku ngan Lish mencari terowong utk melintas heway Latar yg dah nak siap tu... tapi semua terowong yg ada adalah terowong air laa... bukan utk laluan kenderaan atau basikal... terpaksala kami memanjat tebing heway tu utk eseberang sana...

sampai2 di Tasik Biru, bunyi bising seakan speed boat kedengaran dari jauh... rupanya ada beberapa Jetski tgh layan lap kat Tasik Biru tu... tgk2 lagi, rupanya ada event JetSki hari tu kat Tasik Biru.. sap khemah segala...

haaa, ni la first time aku tgh JetSki Race.. tak penah aku tgk event race JetSki cam nie... punyalah meriah... dan memang lajuuuuuuuuuu JetSki ni rupanya yaaaaaa

acara baru nak bermula


ntah apesal, sebatan gigi aku tersembul kerang je... tgk laaa


ramai tul orang dtg pagi tu.. penuh kiri dan kanan jalan dgn kereta


barisan JetSki yg masuk bertanding...


tgk je la video ni.. lajuuuuuu beb


lepas puas tgk race JetSki, balik laaaa kami.. macam biasa guna road hala ke Kundang, lepas tu masuk balik heway Latar yg masih dlm pembinaan tros ke Trailhead Blok 4... "aku dah lama nak sampai kat tiang tu Chai, tapi tak sampai sampai..." tunjuk Lish pada tiang telefon yg berada pada puncak tertinggi di sekitar trailhead Blo 4 tu... masa yg sama, Lish jumpa satu jln lak utk masuk ke trail balik... kami pun bersetuju utk masuk ikut jln tu.... pusing2 kat situ, rupanya ni area trail kalau masuk ikut trailhead blok 3...

"eh, kiri ni ada trail semacam rumput tak terusik laaa.. jom kita cuba.." ajak Lish... aku tgk climb tu macam best je.. kayuh kayuh kayuh alih2 Lish jerit "haaaa, tu kan tiang talifon yg aku nak sampai tu Chai..." jerit Lish.. aku yg termengah2 tersenyum... wah, cayalah Lish, akhirnya sampai gak kat sini.... mana taknya, asal kayuh masuk ikut trailhead blok 4, confirm Lish akan cakap "bila aku nak sampai atas tu..." haaa, hari ni Lish sampai dah...

Tahniah Lish...


mmg ni puncak tertinggi kat kawasan sini laa.. mmg tinggi...sampai rumah Low Yat kat Golf Club tu pun boleh nampak clear dari atas sini.. fuuhhhhhh