Thursday, November 3, 2011

Haji 1432H.Mekah Minggu 4

Munggu ke-4.. Minggu terakhir sebelum hari Wukuf yg dijadualkan pada hari Sabtu ni… Alhamdulillah

tu dia Pak Ya sekali dtg utk update khemah Arafah sebelum Hj Amin dan aku mapkan Jemaah pada tiap khemah.. konsentrate giler beb.. serious je
sementara aku dan Hj Jazmi menjadi pemerhati.. dah kepenatan dah nie selepas balik dari Mina tadi
esoknya aku ke Arafah lagi utk meninjau persiapan di sana..
sampai ngam2 sebelum masuk waktu Maghrib.. sempat bersembahyang Maghrib di Arafah
orang kuat di Arafah, Pak Ya la sapa lagi.. bersama Hj Fauzi
bincang2
tapak surau di Arafah
Tandas di Arafah.. pandai2 la tunggu giliran
rehat jap lepas pusing2 Arafah
kemudiannya kami meninjau khemah Almaas dan Zamrud pula di Arafah nie…
khemah Almaas..
khemah Zamrud dibelakang khemah Almaas
tapak surau
banner THTS
rumput karpet beb.. perghhhhh bayar mahal
atas bukit menghadap khemah Jemaah lain di bawah sana..
.. sayup je
bincang2 lagi dgn Hj Nasrol, petugas di Khemah ini
aahhh, ambil kesempatan berbaring di kawasan khemah Almaas ini
”amacam Hj Jazmi, tahun depan aku dtg Haji dgn family aku guna pakej Almaas la.. Insya-Allah kot aku ada rezeki byk nanti… nko dan Hj Amin aku request utk folo aku je time tu.. tak yah buat kerja Alokasi dan IT dah…”
”aku pun nak baring laaa..”
ada air dan dapat isap rokok lagi di khemah Almaas ni.. perghhhh
tu dia, Sofa Bed.. pusing2 jadi katil.. pusing2 jadi sofa.. mewah sungguh
selesai di Arafah, kami balik ke Mekah kejap sebelum ke Mina pula… makan jap
bentang
dah sampai dahhh.. nasi mandey ayam dan kepala kambing
kasi tuanggggg
dan seraaannggggg
kepala kambing sudah sampai
kasi kepak sket Jazmi… baru la Nampak isi yg dinamakan “Harimau Menangis”.. eh, kenapa dinamakan Harimau menangis..? sebab asal Rimau makan Kambing, dia tak dapat isi di bahagian kepala ni… cammana Harimau nak korek.. iya tak iya gak
kepala kambing sedang diratah
”ahhhh, puas dapat makan kepala kambing..”
tu dia…
”uhhh kenyang dah aku..”
”ambil gambar sket…”
haaa tilam2 di khemah diMina dah ready.. cantik laaaa

Dah hari ni adalah malam terakhir sebelum aku bertolak ke Arafah esok pagi bersama petugas THTS lain.. Insya-Allah

diDo’akan semoga perjalanan Haji kami Petugas THTS dan para Jemaah Haji Malaysia dari THTS dan Muasasah serta Pakej2 swasta lain berjalan lancer dan diPermudahkan.. Amiinnn
Insya-Allah.. jumpa minggu depan utk update di Arafah dan Mina…