Tuesday, August 11, 2009

shaking shaking

wah, lepas mandi tadi tgk TV alih2 rupanya awal pagi tadi antara jam 5:07:11 hingga 5:07:42 ada gempa bumi di Tokyo.. semua Channel di TV melaporkan berita nie

tak la kuat sgt, tapi cukup utk menjatuhkan botol2 air yg dijual dalam convenient store dan supermarket, beberapa tanah runtuh kecil, dan meretakkan elevetad highway

makanya semua jalan sedang jem teruk perisa nenas yg sedap utk tunggu local bandaraya check condition jalan

view dari helikopiter pula menunjukkan tiada tanda2 bangunan runtuh atau pecah, tapi beberapa atap rumah2 ditepi laut pecah dan jatuh

view dari beberapa CCTV dan Live Cam menunjukkan masa dan gegaran terjadi

masa pergi kerja, aku cerita kat Ghafur.. dan Ghafur mengesahkannya bila dia terjaga sekitar jam 5 pagi utk ke tandas, dan tiba2 terasa semacam pening dan bergoyang2 utk seketika... mmm waktu tu aku sedang lena diulit mimpi Syakila

dan bila aku fikirkan, "patutlaaaa pagi tadi masa bangun tido, botol minyak wangi, deodrant dan botol yoko yoko aku yg aku letakkan ditepi gigi meja jatuh ke lantai..."

Alhamdulillah takde kejadian yg tidak diingini berlaku