Thursday, December 3, 2009

gambar.gambar.8.kenduri

Alhamdulillah, mlm tadi kat bilik aKU ada buat kenduri doa selamat sket, bersempena selesainya ibadah Haji kami

Menunya:
Nasi Beriyani
Ayam golek
Ayam bakar
Kuah Kari Ayam
Kuah Kari Kambing
Sheikh Kebab
Roti Nan
Pisang
Air



Paakcik Mad: "isk, mana diorang ni tak balik2 lagi.. perut dah lapar nie... alamak, baik aku kemaskan katil ni, kang isteri aku nak datang ni.. buatnya dia nampak katil aku ni berterabur, naya je"


Tuan Rumah utk Kenduri Kesyukuran ini, Haji Din atau Pakcik Din (kat belakang sana, Pakcik Mad tgh sibuk ngemaskan katilnya)


aku lak dah tak sabar dah ni.. perut dah bunyi beb
aKU: "aggggghhhh, tak bleh tahan dah bau Sheikh Kebab ni..."


Kamal: "aaaaaa, meh aku bacakan nkorang Sejarah Mekah yaa..."


Akhirnya, ni la keadaan katil Pakcik Mad yg paling kemas dapat dilihat oleh mata kasar sejak kami sampai ke bilik ni dulu... cayalah Pakcik Mad


Nazrul, kami panggil Budak Kesepian.. mana taknya, datang Mekah dgn Abang dan Kakak Ipar yg baru je menikah 3 bulan sudah.. bila Abangnya ke Bilik Barakah, tinggalla dia sorang2 dalam bilik... dah tak keruan dah budak Nazrul nie.. baru Tingkatan Satu...


aKU lak dah nak tertidur dah tunggu ahli bilik lain yg tak sampai sampai


Sementara Tuan Rumah Kenduri, Pakcik Din, relaks dan cool as normal


Dan Pakcik Mad pula sedang mengulas apa yg penceramah bebas sedang ceramahkan di TV...


Tapi Kamal, menten baca buku pasal Sejarah Mekah


Isteri Pakcik Mad dan Pakcik Din sampai dulu


Suka tul Pakcik Mad dan Pakcik Din.. eeeepppppp.. sabar sabar (tgk Kamal)


haaaaaaaaaa yg ditunggu dah tiba, Pakcik Mokti dan Cikgu... (tgk Kamal tu)


dan aKU mengambil posisi aku.. boleh ngap lauk di dua dua belah ni nanti.. hehehe


bila semua dah sampai, aKU senyum je laaa.. tandanya dah nak boleh makan dah nie..


Roti Nan garing


Baca Doa dulu.. Lead oleh Pakcik Mokti (tgk Kamal)


Baca doaa... (tgk Kamal)


Makcik2KU


Pakcik Din memberikan sedikit ucapan (tgk Kamal lagi)


Ayam bakar, Ayam golek dan Sheikh Kebab yg sedia utk di jamah


Nasi Beriyani, kari kambin dan Roti Nan


Pakcik Mokti dan Isteri.. Orang yg paling rajin ulang alik ke Masjid


mmmm sedapnyaaaaaaa


antara yg hadir


hah, bila dah kenyang, apalagi, gosok perut laaaa Kamal tu


punyala sedap, sampai nak terbaring Pakcik Mad... iskkkk


Suasana dah macam Raya Haji dah. best


Selepas tu, aku sambung lagi satu sessi makan benda yg sama dgn rakan2 Rokok kat Restoran Pakistan seberang jalan depan hotel... mlm tu tidur dalam kekenyangan.. fuuhhhhh