Wednesday, April 6, 2011

Korea Trip.Day 3

hari ke-3 di Korea... pagi ni kami akan melawat sebuah Syarikat pembekal alatan RFID di Korea ni... Ceyon... dlm 45 minit perjalanan dari Seoul.... seawal jam 9:15 pagi, driver Syarikat Ceyon ni dah menunggu kami dengan van besar Chevrolet tu... lepas tu kami ke Lotte Hotel utk mengambil Dr dan Dato' pula...satu lagi perjalanan...

sarapan pagi tu ala kadar je.. janji kenyang temanya... muahahhaaaaaa

salmon fresh, cendawan, telur, brocoli, dan lain2...

layan je la yaaaa... aku mmg suka jenis sarapan cenggini... bagus utk kesihatan

OK, kami tiba di perkarangan ibupejabat Ceyon ni akhirnya

utk berdiskass berkaitan kerja, dan projek....

meeting habis dlm tengahari... makanya Mr Hong dah menunggu utk membawa kami jalan2 di Seoul... sebab petang ni dah takde acara, makanya kami ke Nondaemun dan Itawon utk melihat2 kawasan membeli belah

En Jamal: "amacam Shah, aku rupa orang Korea tak aku..?"

Abg Kamal: "mana pulak si Hong ni nak bawak kita jalan ni.. jauh dah ni.. aku dah tak larat dah ni.."

tu diaaaaaaaaaaa.... kalau kat Malaysia, confirm dah kena saman dah.. tapi di Korea ni adalah mode penghantaran barang yg paling efisyen

habis membeli belah di Nandaemun, kami ke Itawon pula... satu lagi kawasan membeli belah yg famous di Korea ni... kat sini boleh dilihat ramai pelancong asing...

satu kawasan yg mmg best utk beli belah, sebab macam2 kedai ada.. dan semua sales up to 80% diskaun

sibuk tetap sibuk.... dan kat sini gak terletaknya Masjid di Seoul ni.. atas bukit membelakangkan aku ni....
puas shopping, kami balik ke Hotel utk berkemas.. penat dah

tapi En Halim ajak mencari King Crab... aku browse internet, maaakk aiiiii... min 2 kg punya ketam dgn harga 39,000won sekilogram... mahal giler tu.. la la En Halim belanja kami makan di salah sebuah restoran Arab di Itawon berdekatan dengan Masjid... aku cam biasa la, asal nampak Sheikh Kebab je, mmg gerenti order... kambing bebeh... mbbeekkkkk

mlm tu memang betul2 penat.. sampai bilik hotel aku segera mengemas barang.. esok nak balik dah... kena bangun awal utk menaiki bas ke Airport...