Monday, April 18, 2011

"yea yea mama buat ais krim"

ais krim... fav mana budak pun ("yg mak bapak bagi makan ais krim laaa").. ada sesetengah budak2 zaman sekarang ni nak makan ais krim pun tak boleh.. kesian... mak bapak tak bagi.. macam2 alasan aku dah dengar.. antaranya:
1. "jangan makan ais krim, nanti batuk2.."
2. "kan Mama dah pesan, makanan ais jangan dimakan.. tak bagus untuk kesihatan.."
3. "anak aku makan ais krim yg berkualiti je macam Hagen Das, Walls yg mahal tu.. aku tak bagi anak2 aku makan ais krim murah ni..."

untuk anak2 aku, makan je ais krim tu.. asalkan halal dan bersih, beli je... rasa dan nikmatilah ais krim...

kebetulan weekend lepas wife aku baru belajar buat ais krim sendiri.. huh, apalagi... gembira betul la anak2 aku kat rumah tu...

ni perisa milo campur manik2 coklat beli kedai kek.. sedap... ada perisa straberi dan perisa vanilla...

raja ais krim kat rumah tu, Aisyah... kalau tak di monitor, mmg ais krim je la yg dia cari

ini dua worang ikut je laa.. kakak makan ais krim diorang pun makan, abah makan, diorang pun tumpang sekaki...
dah nama pun budak2.. biarla diorang merasa kesedapan ais krim tu... nak batuk ke, sakit ke, tu biarla Allah yg tentukan... kita redha je dah laa..