Sunday, April 24, 2011

Selangor MTB Challenge 2011 - ambil Goodies

Sabtu semalam, aku cadang nak pergi ambil Goodies utk Selangor MTB Challenge 2001 di Dewan Merdeka Kuang nun berbasikal je... Abg Jep pun nak folo khabarnya..

Makanya pagi Sabtu, 23 April 2011 lepas, Abg Jep dan Abg Azlil folo aku ke Kuang... "Aku ingat nak daftar sekali la Chai.. best gak ni..." kata Abg Jep... "Aku lak, member dah tolong daftarkan.. aku nak ambil goodies je ni.." balas Abg Azlil... cun la tu...

Abg Azlil, Abg Jep dan aKU sebelum memulakan kayuhan

Kami ikut trailhead Blok 4, merentasi laluan OffRoad utk ke heway LATAR yg sedang dlm pembinaan. Wah, dgn roadbike kena lalu offroad sket.. belasah je la labuuuuuuu

Sayang beskal punya pasal Abg Jep sanggup tun tun beskal Roadnya.. perghhhhhhhh

Abg Azlil: "eh, apesal nko tak kayuh Jep..?"

Abg Azlil: "apa lagi Jep, turun la dengan beskal.."
Abg Jep: "syyyy, make sure gambar tu tak tunjuk Road Bike aku ni..."

Abg Azlil: "aik, tolak je ke Jep... jom la kayuh OffRoad nie... muahahahahhaaaa"

alamak, rupanya jln masuk ke heway ni dah di blok dengan pagar... kena panjat ni...

cuaca mmg cun pagi tu... panas terik.. muahahhaaaaa

dah masuk heway, Roadie jadi semangat balik laaa...
Abg Jep: "eh, mana Azlil... tadi ajak aku kayuh... haaa meh la kayuh.. tengok sapa laju.."

kami menyusuri heway LATAR hinggalah exit Kundang.. dari Kundang kami menghala ke simpang empat Tasik Biru nun... dari situ, kami ambil ke kiri untuk ke Pekan Kuang... Dewan Merdeka ni sebelum simpang ke Pekang Kuang tu laaa...

dlm jam 9:45pagi kami dah sampai di Dewan Merdeka dah.. Kelihatan petugas sedang menyediakan meja pendaftaran..
Abg Jep: "diorang tengah bersiap la Chai... kita minum dulu.."

Alan yg dah kepenatan dan terkejut sebab kena layan OffRoad tadi

Look pula hanya tersenyum...

lepas minum2 lebih kurang, kami pun beratur untuk ambil Goodies.. aku ambilkan Lish punya.. cadang nak ambilkan Zazhar punya Goodies tapi beg dah tak muat, sebab Zazhar termasuk dengan Wife dan adiknya...
Abg Jep: "aku nak masuk kategori open ke vateran ni. kalai makcik tu kayuh kat Vateran aku masuk Open laaa.... tapi 40km tu.... kalau vateran baru 25km je... mmmm"

majalah Cycling Asia tu free je... tapi edisi lama laa... peduli hape, ambik je.. leh gak baca2 kat rumah sambil O-Ok

balik tu kami singgah di Tasik Biru.. apa lagi, Air Kelapa Sirap dan Air Kelapa Gula Merah laaaa
Abg Azlil: "wah, ni first time aku rasa air kelapa gula merah ni..."
Abg Jep: "apesal aku ada duit lebih nie...?"

balik tu Abg Azlil cadangkan kami ikut laluan Offroad ke Desa Puteri dari Kundang nun.. dekat sket.. lagipun nak masuk heway LATAR balik dna memanjat pagar tu nanti dah cuba dah pagi tadi... kami pun dengan sebulat suara bersetuju je laa...

Abg Jep: "alamak, kena lalu OffRoad lagi ke...? kena pelan2 ni..."

Abg Azlil: "oiii Jep, apesal slow sangat kayuhnya tu...?"
Abg Jep: "jap laaa.. mana boleh laju2... kang bengkok lak rim aku ni kang.."

Goodies Selangor MTB Challenge 2001.. Jersey, no A-100 utk kategori Open.. nak masuk kategori vateran, umur belum cukup lagi... Car Stiker, Road Tax Stiker, bumper sticker, power bar energy, botol air I am Cyclist dan Brochure event...

esok kayuuuuuuuuhhhhhhhh