Monday, January 17, 2011

FRIM Ride yg nyiksakan....

Sabtu lepas patutnya ada FRIM Family Ride sebagai kesinambungan kepada siri Family Ride yg diadakan pada 1 Jan 2011 lepas.. Banyak permintaan utk Family Ride ke 2 diajukan, dan akhirnya aku mencadangkan dibuat Family Ride 2 di FRIM, Sg Buloh...

alih2 hanya Aboi, Chuku, Zazhar dan aku je yg hadir.. lain2 Missing In Action..

takpa laaa.. memasing takde route nak folo pagi tu.. utk aku, kalau dah FRIM tu, mmg aku layan je la climb climbnya yg boleh tahan sesak nafas gak la tu...

pagi tu Aboi dengan sukarelanya dtg menjemput aku kat rumah.. Alhamdulillah, terima kasih Aboi... cayalah

sampai2 di Kawasan Parking Hospital Kusta Sg Buloh, Chuku dah ada dah

"aku yg dari Kelang ni pun boleh sampai dulu... cammana ni..?"


"alaaaa, nko tido sini kan malam tadi, tu pasal muka nko pun macam orang baru bangun tido je ni... piraahh.."


Aboi yg kelihatan hensem dgn Kona di sebelahnya tu, perghhhhh


ni la beskal Human Resource yg diperkatakan tu


siap dgn fork Freeride tuuuuuuu


manaaa zazhar ni... tak sampai2 lagi ni


akhirnya rider kuat zazhar muncul... "alaaa, jangan la marah aku Chai, aku pi cari kepten tadi, tapi dia keletihan mlm tadi kerja katanya.."


"eh, apesal saiz garisan putih ni lagi lebar dari saiz taya MTB ni.."


"hisshh Chuku ni, aku gigit lak dia ni nanti.. lagi nak buat lawak pepagi ni.."


pagi tu cuaca mmg best je.. sejuk dan redup je.. macam nak hujan pun ada...
masuk2 FRIM, tros kena bayar yuran masuk..

"haaaaa, ni la punca kepada segala2nya yg terjadi hari ni..."


masih terngiang2 lagi ayat Aboi pada zazhar tu
"nko baik naik Steroid tu Zazhar.. aku dah bayarkan dah tadi nie.."
ntah kenapa, aku betul2 hiba dan terasa dengan ayat tersebut, dan secara tak langsung, ntah mana datang arahan atau semangat, aku terus je berkayuh memanjat the Famous Bukit Steroid...

utk aku, mmg jarang sangat aku panjat Bukit Steroid nie... apesal..? sebab aku penah panjat sekali sekitar aku mula2 layan MTB ni dulu dengan geng LOSKA.. maaakkk aiiii dia punya dongak, hampir 45 darjah beb... confirm semput aku... dan hari ni, aku panjat Bukit Steroid tanpa relaku... muahahahhahahahahaaaaa

hasilnya, 8 kali berhenti baru sampai sampai wakaf atau pondok utk rehat... teruk tul prestasi aku pagi tu...

"wooii Chai, apesal lambat ni.. peluh aku dah kering dah nie.."

"diam la zazhar... aku dah 7 kali berhenti dah ni.. dah nak muntah dah ni... nko tunggu je kat situ... aku datang ni.."


"OK, kita sambung Chai.. jangan risau Chai, aku ada sebelah nko.."


dlm forum Tok Ngulu ada tanya "kenapa kawasan ni dah terang..?"
"hah terang..? sama je gelapnya Tok.."


uhhh, sempat lagi bagi peace tuuu.. tak tahu aku punya penat dah macam mana dah tu...


"woooii Chai, apesal sampai terkeluar lidah nko tu..?"


"mana tak nya Aboi, cuba nko bayangkan Roti Jala, Nasi Lemak Kukus, Telur Separuh Masak Ayam Kampung, NEscafe Ais..."


sekejap ada


sekejap tiada


ps - apa barang bawak Hardtail tolak time climbing.. muahahahahahaaaaa

aaahhh akhirnya sampai gak kat Helipad... hah..! Helipad...? sampai Helipad...? cayalah aku.. nko tengok je la Chuku yg dha separuh giler kepenatan memanjat Helipad nie...


"tinggi ni je Helipad Chai...? tak mencabar langsung ni.."


"macammana helikopiter nak landing ni..? kalau helikopiter Chiko leh la landing kat sini, tapi dng tangan gigil laa.."


"aku masih heran ni cammana Chai leh kayuh tadi.. aku dah tolak dah time tu.."


brader hensem zazhar


"hah, kalau daun ni lak daun apa Chuku..?"


"hish Aboi ni, bak sini dahan tu.. tengok, nampak tak aku belakang dahan ni.."


"kalau selalu kayuh naik Helipad ni, mahunya kurus aku Aboi.. tapi lemak2 ni cammana nak buang cecepat ni Aboi.."


"haaa meh aku buangkan Chai... meh sini nko.."


"tolong tolong Bang Brahim..."


"Chuku, yang ni pokok Serai ke..?" nak gelak ke tak nak ni


"yang tu pokok durian kan...?" ok, confirm aku gelak guling2 jap muahahahhahaaaa


dan satu satunya pokok yg berjaya di teka dengan tepat pada hari tu


"hah tu ada hekopiter nak landing dah... sini sini.."


"OK OK, nak kayuh turun dah ni... exercise dulu mana yg patut Chai..."


"eh, apesal lak ni Chuku...?"
"kat belakang kita ni pokok durian Chai.. elok2.. kang durian jatuh kang.."


"kat belakang Dawg tu la trail singletrack dari helipad yg kita nak folo kejap lagi.."


laluan dicelah2 pokok apa ntah (malas nak teka lagi)... tanah gambut.. teres bertangga.. mmg nyaman


dah tak boleh cakap dah bestnya


Aboi dah sampai bawah dah.. kami tak sampai2 lagi...


penghujung singletrack ni.. ada tangga yg sempit... "tak berani aku nak cuba weh.."


"dah dah, aku nak ke parking lot teros dah.. kalau nkorang nakkayuh lagi dlm FRIM ni teruskan.. aku dah habis tenaga dah ni.." jerit aku... letih sangat dah dek climbing Helipad ni... fuuhhh satu pengalaman beb...

balik tu kami singgah minum air kelapa kat simpang tempat jual bunga tu..



"eh, aku nak beli nenas yang gantung2 ni la Aboi... leh buat pajri nenas..."


keadaan Chuku yg dah hampir nak hilang akal dah dek tunggu ais batu sampai


"eh, selamatkan Chuku cepat wooi... nanti sapa nak kahwin dengan tunang dia kalau dia jadi lagu ni... akuuuu jugaakkk..."


nak balik dah... tinggal keta kami je... lain2 keta rider yg berkayuh dari sini pagi tadi semua dah takde dah.. muahahahhaaaaaaa


2 Dawg keletihan atas keta


sampai rumah lak, wife aku buat Laksa... sampai 3 mangkuk aku sebat


dah tros tertidur keletihan yg amat sangat.. jam 6 ptg aku bangun tido, aku sorang2 je kat rumah.. dah kena tinggal dengan wife dan anak2 aku.. diorang dah ke Medan Puteri ke rumah mak bapak aku di Blok 7 nun.. muahahahahaaaaaaa

satu kayuhan yg takkan aku lupakan... Best giler kentang mr potato penatnya