Sunday, January 23, 2011

Pandu Uji ALAN

pagi ni, Ahad, 23 Jan 2011
hanya Abg Jep (dah sihat dah), Langgark, Abg Mie dan aku je yg berkayuh ke Menara lagi

aKU: "kita test Alan pagi ni bang.. dah siap dah.. Alhamdulillah..."

Langgark: "leh la aku cuba ni..."


haaaa kan aku dah cakap


Abg Jep: "wah, akhirnya laaaaaaaaaaaa.. "


Abg Mie: "haaa, ni Fizal, bekal rider Selangor dulu.. dia leh bg tips setting road bike ni.."


dan hari ni Fizal ni bg kami beberapa tips utk kayuh road dari segi setting beskal macam:
1. ketinggian saddle dgn panjang kaki dari tumit mencecah paddle
2. mengukur kesesuaian frame dgn saiz badan kita menggunakan siku ke hujung jari hantu
3. kedudukan mendongak/mencuram saddle

Alhamdulillah dapatla tips sikit sikit

Macam biasa on ke Menara... semua senyap je hari ni sebab semacam memberikan sepenuh tumpuan lagaknya
dari hari ni buat pertama kali aku dapat beat Langgark masa climbing terakhir sebelum sampai ke Menara tu... satu pencapaian utk aku..

tu dia kepenatan memasing
Abg Mie: "ni nasib baik jauh lagi ni, kalau tak dah habis air ni aku telan.."


eh, Tok Ngulu pun ada... laaa kayuh sorang2 rupanya yaaa


ALAN dah di test... ngam dan best.. cuba stem dan crank je ada masalah sket..
Stem dah ketat habis pun handlebar tu masih longgar
Crank lak walau dah dekat small crank dan big ring, rantai akan jatuh dengan sendirinya.. bila dilihat dari belakang semacam kedudukan crank tu yg sedikit keluar dari sepatutnya...


tu dia cassette, kecik giler.. ni DuraAce cassette yg Abg Jep bagi ni.. paling kecik saiz 11, paling besar saiz 21.. mencungap aku climb tadi...


LOOK Abg Jep pun terbaring je kat tanah, Felt Abg Mie siap berpegang tu.. tak nak beregang langsung


habis ride macam biasala la minum di CIC jap...