Monday, January 24, 2011

goreng Arrow Head lak

petang semalam, aku ke TESCO Rawang
biasala beli barang dapur
alih2 wife aku nampak buah Arrow Head
sekilo RM1.68


apa dia buah Arrow Head tu..?


ntah.. aku panggil Sengkuang Cina


tapi Wife aku cakap lain spesis
haaa tiap tiap tahun, bila dekat2 Tahun Baru Cina, salah sorang sahabat aku, Abg Jep, akan gotong royong menggoreng kepingan buah Arrow Head nie... satu keluarga punya kerja.. dah kami BBBers, tumpang makan je laaaa... tahun ni sampai demam demam Abg Jep membantu wife dia menggoreng Arrow Head nie... kesian tul

haaa, bila dah goreng, cam ni la bentuknya.. alaaaaaaaaaaa cam kerepek yg biasa kita beli dekat2 Raya yg ada macam2 perisa tu.. tapi Arrow Head ni jauh lebih lemak, sedap, ranggup dari kerepek tu.. cumanya nak goreng tu punyalaaaaaaaaa lamaaaaaaaaaaaaa


sebungkus ni, dapatla sebalang je.. dlm masa tak sampai sejam dah habis dimakan oleh kami sekeluarga.. waktu menggorengnya dekat 2 jam.. fuuhhhh