Wednesday, January 26, 2011

masakan ayam kampung paling sedap pernah aku makan

makan lagi... fuuhhh

tengahari tadi, lepas habis perbincangan dengan pihak UPSI, Tanjung Malim, sekali lagi Boss belanja makan tengahari lak.. kali ni bukan Sushi cam semalam dah, tapi makan tengahari masakan kampung biasa saja... dikhabarkan warung ni punya masakan ayam kampung memang sedap.. malah Sultan Perak pun katanya selalu singgah warung ni kalau terlalu Tanjung Malim time tengahari.. wah, bukan calang calang punya masakan ni kalau difikirkan.... malah Adip, salah seorang pegawai yg kami jumpa di UPSI tu cakap, tiap2 hari orang akan beratur panjang utk makan tengahari kat kedai ni...

makanya aku memang tak sabar2 la nak mencuba masakannya...

hah cuba tengok kat belakang tu.. warung tak bukak lagi.. jam dah tunjuk 12:25 tengahari, tapi orang dah beratur dah... Ghafur dengan Adip UPSI


bila warung bukak je, meluru semua orang masuk... si Suria ni pun dha kelaparan sangat dah ni. tak tunggu tunggu dah.. tros je meluru


kami pun terus mengambil tempat yg dah di booked oleh pihak UPSI tadi (kalau tak booked, kena beratur panjang nak ambil lauk).. dah siap ada lauk dan air dah.. cuba tengok, lauk yg di sajikan.. Ayam kampung masak kari, ayam kampung goreng, ikan masin goreng, sambal udang petai, sambal masam dan sayur goreng biasa... airnya, air teh o.. takde air lain.. takde order2 air.. satu warung minum air teh o ni... diberikan jag tiap meja, lantak minum la banyak mana pun..


hah, kalau tak booked tempat kena beratur cenggini laaa


Ghafur dah tak sabar nak makan tu...


bila sampai je nasi, kami pun apalagos, makan laaaa.. dan terus terang cakap, memang sedaaaaaaaaaapppp weehhh... nampak simple je masakannya, tapi sedap betul... tak sempat ambil gambar makanan sebelum makan, tinggal tulang ayam kampung je ni haaaa yg tinggal kat pinggan aku


lauk lain pun licin


berrrppp Alhamdulillah syukur.. senyum je Ghafur lepas makan...


on the way balik tadi, punya la mengantuk aku... nasib baik Ghafur ada temankan aku sepanjang heway dari Tanjung Malim sampai Rawang.. kalau tak confirm aku berhenti keta tepi heway dan tidur jap... Lenkali boleh datang sini makan bawak family aku lak... best